فیلم مستند عینی؟

این كتاب، نظام آموزشی آلمان را در مورد نحوه آموزش ایدئولوژیك سخت مورد انتقاد قرار می دهد.در واقع پرفسور’ادوارد براون’ استاد تعلیم و تربیت دانشگاه مونیخ با بررسی فیلم های گزینشی مدارس آلمان و نحوه ارائه آنها در كلاس های درس سنین 13 تا 15 سال به این نتیجه رسید كه مسوولان مدرسه محتوای فیلم ها را تحت عنوان بی طرف و مستند صرف،به دانش آموزان القاء می كنند.
وی موضوع اخیر را بی ارتباط با نگرش امروز جامعه جوانان آلمان در خصوص جهان سوم و اعتقادات نژادپرستی نمی داند از این رو مولف،فیلمی درباره كارگران معادن در بولیوی،پیش بینی شده برای درس جغرافیا را برای بررسی انتخاب می كند.تضادهای برخواسته از فیلم،جزوات راهنما،دیدگاه های مربیان آموزشی و اینكه چگونه فیلم و جزوات به طور پیچیده به القاء نظرات می پردازد،مطلبی است كه در كتاب’فیلم مستند عینی؟’ مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.این كتاب در 145 صفحه در قطع وزیری تهیه شده است و آخرین نوبت چاپ آن در كشور آلمان مربوط به سه سال گذشته است.’تحلیل روابط آشكار و پنهان در فیلم’،’آشكارسازی واقعیت پنهان ‘و’سرمایه گذار خارجی كیست؟’ از جمله عناوین این كتاب هستند.’بهزاد موسوی امین’ پیش از این كتاب های متعددی با موضوعات هنری چون ‘پیكرسازی در زمان’،’مونتاژ تصویر و صدا’،’عكاسی شب’ و’كادربندی در عكاسی’ را ترجمه كرده است.